Poker 1 ( 9 januari)

Dagen börjades med en sit and go på 5 personer insats 20 dollar pluss 2 dollar rake som Pokersidan tar i avgift.  JAg spelar väldigt ofta dessa små tuneringar som även kallas grytor med insats på 20 eller 50 dollar.
Prispengarna för dessa är följande

20 dollar
                           50dollar
1) 50$                                1) 125$
2) 30$                                2) 75$
3) 20$                                3) 50$

Det händer även att jag spelar cash game både omaha och vanlig texas holdem. Stora tunerigar spelar jag ett par i veckan och även ett spel som kallas Rounders, det fungerar som ett pyramidspel där ett visst antal spelare går vidare rond efter rond tills man är framme vid finalen där pengarna finns att hämta.


Dagens första spel var altltså Sit and go på 20$. Turneringen går ganska fort de är blinds höjning var 10 giv och man startar på 1500 och första nivån är 10/20. Det gäller alltså att komma bland de 3 bästa för att få priv dvs:det är bara 2 som förlorar. Ganska fort åkte en spelare ut när han gick all in på ett färgdrag och fick syn av vå par på floppen. Efter de blev de tight spel ingen ville komma fyra och förlora, när jag plockade A 10 på BB fick ja en raise av chipledaren och jag synade, floppen visade A 10 J lycko flopp för mig jag bettade pott dvs 160 var på han höjde till 400 jag såg ingen annan utväg än att ställa in allt. Han synade och visa KJ konstigt move av han kan tyckas men med en J på turn gav gan segern och min första turnering för dagen  blev alltså förlust minus 22$

Andra tuneringen blev en 50 dollars,

det startade ganska bra blindsen blev höga och jag höjde på knappen med A8 jag hade 1000 kvar och en synade min höjning till 225 och hade bara 300 kvar efter de.
floppen visade J87 han gick all in jag synade han satt på K 10. Turn kom en 9 och han hade sin stege med bara 300 kvar och blindsen på 80/ 160 fick ja gå all in näst ahand med 89 fick syn av A K fick tur denna gång o träffade 8 på floppen. efter de gick ja all in på 55 fick syn av kk, men med 4 hjärter på bordet fick jag färg och nu var jag med i matchen. En kille med lite marker hoppa all in ja syna med 88 och dem stod sig mot hans Q3. Nu bara 3 spelare kvar och pengarna ska fördelas, nu var de rejält höga blinds så en åkte ur fort och de var dags för heads up han ställde in direkt och ja såg ner på K 5 och synade han visade 89 och den visade sig vara oslagbar med floppen 567.

 En andra plats och inkasserar då 20$

Tredje tuneringen även den en 50 dollars:

Denna började lysande efter 2 floppade stegar en med J Q och en med 10 Q som visserligen inte gav så mycket betalt men ändå lite så jag var chipleader med 1400. På level 3 när blindsen ligger på 40/ 80 åkte första personen ut. Handen efter fick ja K J på big blind och en person syna ja checkade ner floppen 27J jag checkade och hoppades på att han skulle betta, det gjorde han 160 jag vänta ett tag sen syna jag turn 4 och det fanns inget färgdrag ute jag började med att endast beta 160 in i denna pott men han la sig direkt. Nu hade jag 1800 och låg delad etta då jag fick 66 på knappen höjde upp till 400 och det räckte fick bägge blindsen. Blinds höjning och nu var en nära att åka ur han satt precis innan mig och gick all in från sin small blind med 400 det kosta bara 240 till för mig eftersom jag hade BB på 160 jag såg ner på 79 suited och eftersom jag hade mycket market tog jag synen han visade 69 och jag log för mig själv. Bara en 6 kan rädda honom eller en svår hittad färg eller stege. Inget som hjälpte han innan rivern skulle komma och naturligvis var de hjärter 6. Typiskt alla ville ju ha ut nummer fyra men han klarade ännu en all in och nu låg alla fyra relativt jämt då jag hittade AQ på BB, två första la sig och killen på SB gick all in och tänkte troligtvis bara köpa min BB dumt gjort jag synade och han visade Q7. På floppen kom ett underbart A och äntligen var han ute. Med tre spelare kvar och jag som chipleader på 2500 dvs hälten av alla marker ute såg på när de andra två gick all in och ena åkte ur. Dags för heads up och han gick all in direkt första handen och jag hade QK suited och kände att jag faktiskt redan innan flopp skulle leda. han visade 47 väldigt konstigt men jag tackade för den handen ända tills jag fick se floppen 456 nu såg de inte ljust ut men på turn kom det en K som räddade mig och rivern visade A och dagens första tunerings seger var ett faktum.
Första platsen gav mig 70$.

Klockan är kvart över 6 och jag har hunnit med att äta när de nu är dags för min fjärde tunering som blir en 20 dollars efter det är det min tur att diska hemma.
Denna började väldigt bra jag höjde med 88 på BB till 80 och fick två syn floppen visade 67K första checkade och ja betta 120 dvs halva potten och båda la sig. Lite senare fick jag 88 igen på BB och en höjde till 80 Sb syna och även jag floppen visade denna gång 235 första checkade och ja betta 180 denna gång tredje personen gick all in fold på small blind och min tur att agera. Tänkte ett litet tag och la mig han visade stolt upp KK. Många spelare vill visa sina händer på denna nivå, varför de vet jag inte i denna situation blev jag bara glad och det stärker mig för jag gjorde ju något bra. Vidare i tuneringen och jag plockade upp AJ på knappen på blindsen 40/80 jefter de två första la sig höjde ja upp till 280 en rejäl höjning men ville helst bara ha blindsen. Den personen som visade KK förra gången gick direkt all in, jag tänkte ett tag men pga av han visade handen förra gången tror jag att han spelar all in på sina bra kort och tog beslutet att lägga mig denna gång visade han upp KK igen väldigtr konstigt spelar men nu ligger ja illa till med bara 580 kvar och sist av alla. En spelare åkte ur efter hans AQ inte höll mot AK. På BB 160 fick jag AJ igen SB synade och jag gick all in han synade och hade 88 detta är ett så kallat coinflip där det ungefär är 50/50 vem som vinner egentligen leder nog 88 denna med 52% /48%.Men det spelar ingen roll för floppen visade J23 och jag dubblade upp. Efter ett tag var ännu en spelare ute och nu var de bara tre kvar och skönt var ju de jag ställde in på 77 fick syn av JJ och åkte ur på tredje plats.

Tredje platsen blev minus 2$

Nu väntar disken och en paus i spelandet hitils är de pluss 68$

Sista tuneringen för kvällen fick lov att bli en 20 dollars sit and go. Alla spelade väldigt tight tills jag såg ner på A8 på small blind och alla andra limpade med (synade big blind). floppen kom QJ8 och jag snackade först och checkade och hoppades på ett gratis kort sagt och gjort det blev round check. På turn kom ännu en 8 och nu satte jag min triss och bettade pott 100 fick en syn och dem andra la sig. River kom en K och jag funderade på vad han kan ha men trodde jag ledde och bettade 150 dvs halva potten var på han höjde mig till totalt 300 jag synade och han visade A 10 och han satte stege på river. Ett tag senare fick jag KJ på BB och sb synade och jag höjde direkt till 120 han synade efter viss tänkande. Floppen kom K36 och han skulle snacka först och han gick all in direkt med sina 300 jag som hade drygt 800 kvar synade och han visade 67 turn kom A och river oxå A. Han åke ur och nu är vi bara 4 kvar, sitter nu på 88 och en höjer till 240 och jag synade floppen kom A23 och han betta 400 direkt och jag måste lägga mig. Med väldigt höga blinds och jag på sista plats med bara 450 kvar och när jag fick BB på 160 57 i spader. small blind synade mig och jag checkade floppen kom AK4 med två spader han checkade och jag trodde ja kunde köpa potten här trodde inte han hade varken A eller K eftersom då hade han nog höjt mig från början. Jag gick all in men han synade och hade K7. Turn kom en 2 och nu fick jag även chansen på stege på river men det kom en Q som inte var spader och kvällen avslutades med en fjärde plats.

Denna tunering gav mig minus 22$


Dagens slutade med 56$ pluss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback