Poker 2 (10 januari)

Ledig från skolan och gick upp klockan 10 och åt lite frukost och kika lite på vänner serien, vi har hela boxen här hemma så de blir ofta att man tittar på ett avsnitt då man sitter och äter. Vi har en dålig vana att ofta äta ute i vardagsrummet istället för köket men här finns ju både tv och dator och i köket har vi hmm ja ett bord. när frukosten var färdig satte jag mig ner på ett 20 dollars bord och väntade på att bordet skulle bli fullt.
Igår natt så blåste det väldigt mycket i mellan Sverige och vi här blev också drabbade lite datorn stängdes av helt plötsligt och de måste ha berott på vädret..

Första turneringen för dagen

Ofta blir de många som spelar ganska tight på dem här borden så även denna gång jag fick 46 på BB och fick bara en syn av Small blind så vi fick titta på floppen 456 han betta 40 jag syna turn 6 han checkade jag betta 80 han syna direkt river kom 4 så ja KÅK han betta 40 i denna pott jag höjde till 150 han synade och jag vann handen tack. när vi kom up i blindsen ramla en ut med 77 mot JJ. lite senare var de ännu en spelares tur då båda ena höjde en syna floppen kom J10Q båda gick all in och de visade AA och 1010 essen hade mindre marker och fick ingen hjälp på turn eller river och lämnade oss tre kvar. Jag som hade vart ganska stilla sittande hade nu minst marker och gick all in på A 10 och fick en syn av BB som hade K4. Floppen kom K78 och turn 5 river 4 så jag var ute.

Första turneringen minus 2 $

Nu känner jag mig något varm i kläderna och startar igång en 50 dollars och hoppas på det bästa.

 

Andra turneingen 50 dollars


det började bra och Med KJ höjde jag till 120 och fick en syn floppen visade 10 6 J och med ett bet på 150 fick jag potten.  sedan fick jag 77 på bb och en syna mig jag checkade och hoppades kunna maskera min han floppen 472 bingo men han checkade jag med turn gav mig en 4 så nu har jag KÅK. Han betta nu 100 jag synade bara turn kom en Q hoppas han träffa den nu men nej han checka och jag betta 150 efter lite tänkande la han sig nåja de blev en liten pott men jag vann den iaf. Nu ledde jag och köpte lite blinds med starka händer. Efter ett tag höjdes blindsen mer o mer och en spelare föll ur och nu väntade alla på en shortstack skulle lämna oss också. Jag hitta AK och betta exakt de han hade kvar och han synade med J4 ingen träffa på bordet och nu var vi 3 kvar. En spelare åkte ur och dags för heads upp med blinds på 320/640. Efter ett par händer då ena gått all in och andra lagt sig gick han all in då jag hade A9 och synade han hade 10J floppen kom JQ4 turn 8 gav mig lite mer hopp på river men nej en 2 och jag kom tvåa

Andra platsen gav 20$

 


Dags att duscha och samla sig lite det är alltid bra med lite korta pauser så man inte blir sittande för länge det har jag läst mig till och har tight efter och de har faktiskt visa sig vara positivt för min bankrulle att ta lite pauser och göra nått annat. Man spelar bäst när man är fullt koncentrerad och fokuserad.

 

 

 

Nästa turnering blev en 20 dollars dagens tredje

 

Började rätt så bra köpte lite händer och mina marker växte, sen var de dags AJ höjde 120 fick en syn floppen 497 jag betta halva potten han syna turn 7 jag trodde jag fortfarande ledde handen så jag la in 200 han syna och river gav 10 vad gör jag nu då jag betta 200 han syna och visade stolt ut K10 fick den på river jaha nej nya tag med nu 750 kvar. Fick inga händer alls och väntade hoppades på att nån skulle åka ut och en ramla ur på ett bad beat som inte var av denna värld en höjde till 120 han gick all in på sina 750 den andra syna, han som först gick all in visade AA och den andra JJ floppen kom A 10 9. Då trodde alla de var klart men på turn kom Q och river 8 så JJ fick stege ännu en runner runner på nätet. Med blindsen på 40/ 80 höjde en upp till 240 och ja hade QK synade och såg floppen K10J jag skulle agera först och beslöt mig till sist för att ställa in allt dvs bara 500 till han synade och hade A8. Turn gav mig en 9 och jag hade stege river kom 8 och jag dubbla upp. Lite senare åkte en till kille ut och de var bara tre kvar ja hitta 99 på SB och med blindsen på 160/320 så gick jag all in vikken otur att BB synade ner mig på AA ingen hjälp  på bordet och en tredje plats..

 

En tredje plats gav minus 2 $

 

Fjärde turneingen en 20 dollars

 

På BB 8 10 synade ens höjning och floppen kom 8 9 10 ok två par men ändå svår flopp jag bettade pott 80 han synade och turn Q jag bettade pott igen för att kanske få han tro att jag köpte på stegen men han höjde mig med 300 och jag la mig han hade nog stegen hoppas jag. Men två spelare åkte ut väldigt fort redan på första blindsnivån samma spelare slog ut båda så han hade rejält med marker. Jag fick A8 och han höjde som han gjorde nästan varje hand jag syna flopp 2 7 8 jag betta pott han höjde mig jag fundera inte ens utan ställde in allt han blixt syna på 7 8 aj han floppa två par jaja kom igen A turn visa 2 och river visade A yes dubblade upp mig.  Spelet flöt på men den tredje killen började torska mer och mer och när jag på BB hittade A9 och han bara syna mig gick jag all in han synade i tron att jag bluffade på K9 eller så syna han för att han var tvungen att dubbla. Flopp 8 6 4 turn 4 river 3 tack nu var han ute oh heads up. Jag har  K8 och höjde han, han synade och floppen kom 864 bara ruter jag satt ej på ruter kung och han betta pott jag höjde han jag har trots allt högsta paret. Han synade och turn kom klöver 10 han gick all in ja synade och han hade stegen 79.

En andra plats gav 8 $

 

Femte turneringen en 50 dollars

 

Satt på AQ och höjde till 80 fick en syn floppen KQJ  han checkade och jag betta 80 till han synade och turn kom  9 han checka igen och det gjorde jag med river 7 han checka jag med han vann på K2. fick QK på knappen och höjde till 105 fick syn av BB floppen kom A 3 7 han checkade jag betta 125 och han la sig. Man kan verkligen skrämma folk när A kommer köpte blindsen sen när ja höjde med AQ och är tillbaks på 1000 i marker. På sb hade jag K4 suited och en hade synat så jag limpade med. Floppen kom 4 4 6 bingo jag checkade BB checkade och tredje betta 40 jag synade bara och BB höjde till 140, nu sitter man här igen han fick se en gratis flopp och har troligen träffat sin 4 han kan leda på A4 eller 46 så jag gick all in han synade och visa 45 yes nu måste han träffa sin femma. Turn kom J och river en femma!!!!!! Ställer mig upp och skriker men ja sånt som händer jag har 125 kvar eftersom han hade mindre marker än mig och tittar ner på QQ kanske kan dubbla nu direkt en höjer till 160 och jag synar han visar pocket 8 och just nu så förlorar ja ju allt floppen kom 88A och turneringen slut för min del tar nog en paus nu eller nej kör en 20 till

 

Femte plats gav minus 55 $

 

Det blir istället ännu en 50 dollar dagens sjätte turnering

 

Börjar denna bra på SB 58 spader synar jag BB han checka floppen 67K och jag betta 40 han syna turn 9 där satt stegen ja betta 80 han syna river Q ja betta 105 han la sig fick i alla fall lite betalt. Efter att ha fått några små potter och blindsen höjs och ingen åker ut så ligger alla relativt jämt snart måste det hända nått. Mycket riktigt 66 mot QQ all in före floppen och 66 förlorade och har bara 270 kvar. Han har BB och jag sb och ja limpade med 89 s han checka och floppen kom 8 9 J bara hjärter ja gick all in han syna med Hjärter K och en 4 på turn kom hjärter A och han satte färgen och rivern en 4 ajaj nu har ja bara 950 kvar. Men köpte lite blinds med pocket 7 och pocket 9 och var uppe på 1150 nu när blindsen blir 80/160. Fick A9 klöver höjde till 400 och fick blindsen som nu ligger så högt att nu blir de action snart. Hittade AK på BB och sb gick all in jag synade han visa 33 floppen 10 J 4 turn A yes där satt den men river en trea inte sant jaja 450 kvar iaf. En åkte ur och nu 4 kvar. Från sb synade limpade jag med nu 3 st i denna hand jag hade 9 10 suited floppen 3 6 9 jag gick all in alla la sig 850 nu.. AK all in alla la sig 1300 nu BB 34 en gick all in en syna ja lägger mig. KK mot Q9  som har minst marker men flopen QQ5 och turn 9 och river A och fortfarande 4 kvar. Fick JJ och ställde in fick syn av A 9 och floppen visade A Q K a turn 3 river 3 och ja ute igen.

 

Fjärde plats gav minus 55$

 

Satte mig nu på en heads up match 20 dollars mot en från lidingö måste få en vinst nu

 

Sjunde turneringen alltså 20 dollar heads up

 

Här går de fort och kan inte skriva så många händer utan tar med dem viktiga. De blev en all in situation mellan min 66 mot hans A9 och han träffade A på floppen och ännu en förlust

 

Summa Minus 22 $

 

Åttonde turneringen en 50 dollars

 

Jag har nu gått minus 108 dollar idag och har haft rejäl otur. Började dåligt med att syna på QJ och floppen kom en J så  jag betta var på han gick all in fick lov att lägga mig. Men vann upp mig på 88 när jag syna och floppen kom 9 4 5 tre spelade första checka jag betta 120 fick en syn turn kom en 6 jag betta 200 han la sig. Nästa hand åkte första personen ut och bara 4 kvar nu och en sitter med bara 450 kvar själv har jag 935. men shortstacken dubbla upp sig och låg nu lika med mig. Men det blev en annan som åkte ut före och nu är vi nere till 3 spelare.

Ännu en gång blev de en coinflip och jag hade AK han hade QQ ingen tur för mig denna gång heller och en tredje plats

 

Nionde turneringen blir en till 50 dollars

 

Ligger nu minus 113 dollar idag men tar nya tag måste ju vinna en coinflip snart.

 

Hade 57 på bb två limpade och floppen kom 55Q tack jag checkade nästa betta 65 nästa syna jag höjde till 200 han gick all n på sina 350 jag syna han hade Q5 och jag drog dött. Snacka om fel kort vid fel tillfälle. Denna turnering var inte min heller fyra kvar gick all in på A7 fick syn av K4 floppen kom en K och han satte sedan färgen och ännu en förlust

 

Fjärde plats gav minus 55 dollar

 

Tionde blir ännu en 50 dollars

 

Fick AA i början och höjde upp 120 fick två syn och floppen kom 4 7 J bara spader jag satt på spader A också och betta 120 igen båda la sig hmm jag kanske skulle checkat. Man måste ligga bättre än vad jag gör i början så spelar inte lika tight denna höjer med 10 J och A2 de visar sig att många lägger sig nu i början. Men de kan kosta om man får en reraise och jag gick som en jojo tills jag hade 1500 då tänkte ja nu blir de tight igen. Men med blindsen nu på 80/160 kan allt hända efter att dem köpt mina blinds med all in move var ja snabbt nere på 1100. fick sen 22 och en kille med 500 gick all in jag syna han hade K5 floppen kom K54 så var de kört ännu en coinflip förlust. Nästa hand fick jag JJ gick all in A9 syna inget A och ja dubbla upp mig nästa hand åkte en ur nu bara 3 kvar. Jag Fick AA och gick all in hoppas nån synar nej men ändå blinds på 160/320 nästa hand 22 en gick all in jag syna han hade QK nu då en coinflip vinst snälla. Floppen 6 9 4 turn 10 och river J han satte sin stege på sista jaha men iaf 450 kvar. Q10 en gick all in jag syna han hade K5 och floppen 289 turn J river 5 jaha trea igen.

 

Tredje plats gav minus 5dollar

 

Elfte turneringen en 50 dollars

 

173 minus och snart dags för mat, detta blir sista sen käka hoppas på mer tur ikväll.

Denna började med lite mer action än vanligt och två stycken hamna under 500 redan första blindsnivån.  Två åkte ur och jag låg långt efer de två som ledde gick all in på 66 fick syn av KK ingen hjälp och en tredje plats.

 

Tredjeplats gav minus 5 $

 

Med minus 178 dollar stter jag mig och äter lite lax kommer tillbax ikväll hej hå


 


Efter laxen blev de väldigt många turneringar och de gick inte bättre efter maten har beslutat mig för att inte skriva så utförligt för varje turnering kommer ta så lång tid då. Jag kommer kanske kommenter någon men inte alla fast  varje dag uppdaterar jag iaf resultaten.

Vilken vändnng de blev på natten, jag satt uppe tills klockan var lite över 4 på natten och var inne på kanske min 45 turnering denna dag. Jag var nere på ungefär 1700 svenska kronor kvar på kontot när de äntligen vände. Jag höll nästan på att tvivla på att detta poker projekt inte skulle gå vägen då jag helt plötsligt vann varje hand som jag spelade dagen slutade meb att jag var uppe på 601 dollar det motsvarar ungefär 400 kr.


Syns imorn igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback