Första dagen På Jobbet

Satte in 350 kr på nordicbet dem är inte rörda men på fulltilt gick de upp och ner som en jojo..
Satte in 50 dollar och lirade mest små sit and go turneringar, den förlusten som tog hårdast var på en Tun med 45 deltagare med 24 dollar i Buy in. Jag låg när det var 17 kvar på en andra plats efter att haft ledningen sen första handen då jag trippla upp med träffat nötfärg på floppen. Nu hittade jag AA i första Pos och dubblade BB, en pers höjde mig tillbax 3ggr och alla andra la sig. Jag funderade om jag bara skulle syna eller om ja skulle ställa in direkt, eftersom blindsen va rätt så höga och det låg 900 i potten så tröck jag in rubbet. han synade med 1010 och floppen visade direkt en 10. Efter den handen så hade ja inte mye kvar och åkte ut på en 15 plats (No money). Om ja hade vunnit den handen hade jag haft bra chans för segern vilket hade givit 480 dollar. Efter den turneringen fortsatte det i den stilen med att jag förlora dem flesta coinflipen plus AK vs AJ och rätt var de va så var 50 dollar borta. Lite lätt tiltad satte ja in nya pengar 100 dollar och satte mig på cash med hälften, fick upp det med hjälp av floppad set och andra grejer till 87 och nu kommer en intressant hand.
Jag har 56s och limpar i första pos och pers efter mig dubblar alla lägger sig jag synar. Med 5 dollar i potten och floppen 6Q2 så bettar ja 2.5 han blixtdubblar det till 5 jag synar. Nu är de 15 dollar i potten och ja tror ja är slagen i nu läget och måste träffa och kan då få betalt turn 6 sådär inge färgdrag ute heller jag checkar och hoppas få göra en checkraise på honom, bingo han bettar ut 12 dollar och jag tänker länge och höjjer han till 30 tot han tänker nästan tiden ut och ställer in allt. Jag har tidigare på detta bord spelat väldigt aggresivt och han kanske sätter mig på en bluff men jag sätter han på typ QJ och synar med mitt två par han visar Q9 och med nära 200 dollar i potten har han 5 outs på rivern och då kommer den jäkla Q,simsalabim så var det inköpet borta. Efter den handen lirade jag en väldigt massa heads up 10 och 20 dollars både omaha och vanlig holdem gick bra så jag höjde mig till 30 där blev de tungt och med flera bord öppna samtidigt så tappade jag koncentrationen och torskade allt.

Så pokern är just nu minus 150 dollar :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback