24 Juni

Ja nu är man hemma och man får passa på att tacka alla som läst om våran resa här på bloggen och man kan ju hoppas I måndags var första dagen på mitt sommarjobb och det verkar väldigt soft.  och efter första dagen stack jag O Johanna till Grönan och åkte till Karuseller:D.. Igår såg jag lite på u 21 när dem spelades sig vidare till semifinal Go SveriGe..
Idag jobbar jag eftermiddag igen och sen är man ledig ända till Tis tog ledig i helgen så man kan komma hem till Sura och träffa familj och vänner.. Imorgon ska jag iväg o handa lite presenter Till Älsklingen som fyllt 23 år jag ska nog köpa ******* :D... Nej det måste ju blir en Överaskning..

Hade Alla :D

23 Juni Flemingsberg

Nu är vi hemma i Flempan och livet börjar gå tillbax till det normala, jag har gått min första dag på sommarjobbet och det ser ut att bli väldigt roligt. Trevliga arbetskamrater och inte så mycket ansträngande att göra. Jag menar första dagen blev det 2 timar fotboll och 2 timmar sola.
Johanna börjar idag om 6 timmar och jobbar hela veckan jag går bara imorgon sen har ja tagit ledig i helgen för att kunna åka till Sura. Det kommer snart att läggas in bilder här men det tar ett tag att få in 3000 bilder på datorn och så.

Festen!

NU ar det visst nagot som har blivit lite tokigt. VI kan aldrig ha sagt den 20 for det ar den dagen vi kommer hem, eller den natten. Sa da blir det val ingen fest da?? Eller hur loser vi detta?

Vi aker iallafall hem helgen dar den 27.
Hejohopp

16/6 Kreta

OJojoj har sitter vi och har det helt underbart underbart! Har inte ens haft tid att skriva i bloggen. Men det vi har gjort ar att vi har badat, solat, solat, badat, atit, solat, sovit, varit och tittat pa asnor, kaniner, getter, papaglfar och sma hundvalpar. Vi fick ta med oss en valp hem men vi kom fram till att det skulle bli sa svart. Vi har ocksa varit pa en vattenpark med massa vattenrutschbanor. Pa hotellet finns det fullt av aktiviteter som haller peppe igang, minigolf, tennis, dart, vattenpolo, pingis m.m. UNderbart hotell och lage. Vi bor i en tvavaningslagenhet med egen terass och balkong, egna rum med egna toaletter, diskmaskin och toppskick pa allt. Utsikt over Hernosissos. Helt perfekt med andra ord.

Nu ska vi njuta av de sista dagarna, men vi ville sjalvklart skriva av oss till vara kara lasare.

MVH Vi fyra och Yassin

Mamma och Pappa halsar jatte mycket till alla, de har det toppen de med och deras tidigare vecka har fungerat jatte bra.

Partyt 27/6

Hej hej vi sitter har och funderar over om ni har funderat over festen, har ni kollat sa att alla kan den helgen, Boris, Palm, Johan, Ica Mfl. . Vi vill garna att det ska bli en bra fest och det ar lite svart for oss att planera harifran. SKriv garna ett inlagg om vad ni tank...

Puss o Kram

11/6 Kreta

Nu har vi kommit fram till slutmalet Kreta och staden Heraklion. Sista dagen i Aten sa sov vi ganska lange och fick aka direkt till terminalen for att kopa biljetter till baten. Nar vi betalt dem sa gick vi direkt till baten och dar gick vi upp pa soldack som hade en underbar pool. Vi lag och solade och badade i nagra timmar, vi fick aven se delfiner simma langst baten >}. Efter badet sa at vi middag Peppe valde en val som visade sig inte va sa bra val kottet var ganska segt, Johanna tog ett sakert kort "dork" med pommes. Sedan blev det kortspel anda tills vi kom fram till Kreta. Val framme var klockan strax efter 22.00 och vi visste inte vart vi skulle och knappt vart vi var>}. EN tokig taxichaffor ville skjutsa ett hotell som vi kollat upp men det lag tydligen 6 mil utanfor och skulle kosta 400 kr for oss att bara ta oss dit. Vi valde att promenera upp mot city for att hitta ett annat alternativ. Vi gick in pa ett hotell och fragade i reseptionen om han visste nagot billigt boende i narheten, Han var valdigt trevlig och visade oss vagen till ett youth hostell. Detta stale kostade endast 25 Euro for 2st och val inne forstod vi varfor det var billigt. Vi mottes av en gigantisk typ grasugga vilket gjorde att vi inte vagade oss in pa toaletten. Vi baddade ner oss och somnade pa en gang for att sedan kunn avakna och lamna stallet. Dagen efter gick vi till ett internett caffe och bokade en natt pa hotell Sofia som lag cirka 2 km fran city, hotellet var lite dyrare men dem hade en pool. Det tog sin lilla tid att ga i varmen med vaskorna men vi hittade som vanligt fram och lade oss direkt vid poolen som vi inte lamnade pa hela dagen. Vi bestallde mat dit och hade det valdigt skont.
Idag har vi aven pratat med Lena och Lasse som aven dem befinner sig pa denna O. Vi har bestamt att vi ska aka till Rytmenhon imorgon och mota upp dem och bo pa ett billigt och fint hotell som dem redan bokat at oss.
Nu ska vi ut och kika runt lite runt hotellet sen blir de att softa pa balkongen och ha det nice.
Nu ar tagluffandet slut och nu vantar en vecka med bara sloande och solande det ar vi varda efter att ha sett 7 lander och 12 stader pa 22 dagar.

Aten - vi bodde bra pa ett hostell och hann se ratt mycket av staden, vi besokte bla Akropolis Olympiastadion (den gamla) och parlamentet. Det var valdigt varmt vilket gjorde att promenaderna inte blev lika langa som i tidigare stader. Vi kanner oss nojda med vistelsen i Aten.
Slutbetyg=6

Tycker vi har tappat lite lasare och speciellt kommentarer pa slutet, ar det bara att ni ar sloa eller har ni glomt oss >{..

Puss och hej ha en bra Kvall vi har inte glomt er dar hemma >D

Grattis Evelina

Nu vill vi lagga in ett grattismeddelande till Evelina som fyller ar idag. Grattis vannen  och hoppas att du far en helt underbar fodelsedag idag. Det blir storfirande nar vi kommer hem. Saknar dig en massa! Pusspusspuss

GRATTIS fran luffarna!!!!!

9/6 Aten

Efter varat besok i Rom var planen att ta taget till Bari dar vi skulle ta baten till Patras i Grekland. I Patras skulle vi ta tag for att komma till aten. Men nar vi kom fram till Bari efter en 6h lang resa visade det sig att batarna inte gick pa sondagarna. Sa dar stod vi pa terminalen i Bari och hade ingenstans att bo. Denna dag var det over 32grader och vi var nu tvugna att hitta nagonstans att bo. Det var bara att samla krafter och ta vara vaskor och ga in mot city. Efter nagon timmes vandrande och letande hittade vi tillslut ett 2stjarnigt hotell for 63Euro for ett dubbelrum. I Bari fanns inte sa mycket att gora da det var sondag och allting var stangt, men vi vandrade runt staden anda och en liten plan som vi hade var att hitta fotbollstadion, men vi lyckades inte hitta den da vi var alldeles for trotta och varmen gjorde det inte lattare. Pa kvallen blev det hamtmat fran BK och vi at denna pa hotelletrummets balkong. Denna natt blev nagot annorlunda da det kom ett fruktansvart askvader, det blixtrade och mullrade valdigt valdigt mycket men det gav sig ganska snabbt och vi somnade in. Dagen efter gick vi upp tidigt for att aka till hamnen och fa tag i biljetter till baten, vi ville vara ute i tid da vi inte visste hur mycket folk som skulle med eller nar baten gick. Vi fick tag i biljetter for 17Euro var och baten skulle avga kl. 20.00 men pastigningen borjade redan kl. 17.00. Vi lamnade in vaskorna for att vandra runt i standen och vanta pa att klockan skulle bli 17.00. Aven denna dag var det langt over 30grader men vi hittade lite skuggstallen och kopte lask och glass. Dagen rullade pa fint och snart var kl 17.00. Pa baten at vi pa en restaurang, det blev lax och grekisk sallad. Sedan lanade vi en dvd spelade och vi fick antligen titta pa en film pa engelska med svensk text, fantastiskt.! En liten detalj med denna batresa var att vi inte hade nagon hytt eller platsbiljett vilket betyder att, hitta nagonstans att sova och sov dar. Vi drog ihop tva soffor som stod i en korridor och baddade upp for natten. Vi var framme i Patras kl 13.00 och da hade vi bokat en buss som skulle ga direkt till Aten fran baten. Forsta dagen i Aten har vi sett Akropolis, parlamentet och gamla olympiastadion. Vi har inte riktigt bestamt oss nar vi ska aka over till Kreta men vi ska till hamnen imorgon for att se hur batarna gar. Har i Aten bor vi pa ett hostel men vi har eget rum och toalett eller ja dusch iallafall, toaletten ar utanfor.

Far se var morogndagen tar oss! Pussokram

Vi vill passa pa och saga grattis till Angelica som har tagit examen! Vi ar sa stolta over dig! Vi far fira nar vi kommer hem. Pusspuss vannen

9/6 Aten

Nu var det ett tag sedan vi skrev och det berodde ju da pa att peppe hade sonder datorn efter forlusten som eva sa >). Nej da men har kommer den lovande betygssattningen pa de stader som vi varit i.

Pisa - var en valdigt liten stad som inte hade sa mycket annat att bjuda pa an tornet och sma grander dar man kunde strosa runt. Hotellet var 20 meter fran tornet och om man strackte nacken ordentligt utanfor fonstret sa kunde man se toppen pa tornet. Rummet var ok med lite knarriga och konstiga sangar, hotellet hade kok och fint badrum.
Slutbetyg = 7

Florens  - var verkligen en fin stad som ocksa var ganska liten. Vi bodde pa en camping som iofs var ok forutom badrummen. Pluspoangen fran campingen var den fantastiska utsikten fran michelangelostatyn hogt upp pa berget.
Slutbetyg= 7,5

Rom - mer an bara Colluseum, hade mycket att erbjuda och hade manga otroligt fina byggnader. Bland annat Fontana di Trevi, Monumento a vitorio Emanuele II och massa annat. Bodde pa ett privat hostel med lite tveksam renlighet. Eget rum med skon sang och ok badrum.
Slutbetyg = 8

Da var betygssattningen klar. Ha det bra!

6/6 Rom

Hipp hurra idag àr det sverige nationaldag. Grattis Sverige och vi hoppas pa folkfest pa rasunda ikvall.

Igar kom vi fram till Rom efter 3.5 timmes tagresa fran florens, hostlet hittade ganska snabbt. Vi fick vanta pa varat rum i ett par min och da kom det fram 3 Egypter och snackade med oss.Dem bjod pa mat och visade oss nagra stallen pa kartan som vi skulle beskada. Dem var lite annurlunda men det far man vall kanske rakna med att traffa sanna ibland oxa. hihi.
Efter att vi kastat in vara grejer pa vart rum gick vi ut i Rom och hamnade valdigt fort alldeles brevid Coluseum, har stannade vi och fick till en massa bra bilder. vi kikade lite pa kartan och beslutade ett par saker vi skulle hinna se idag. ett av dem var Arco di tito som sag ut som ett  falt av en massa rester fran forr. Det var trasiga byggnader och kyrkor overallt ocg det sag valdigt konstigt ut, nagot som vi bada blev facinerade av var Monumento a vitorio Emanuele II. Detta ar en gigantisk byggnad med en massa statyer utanfor och tva av statyerna bestod av hastar med typ anglar pa och dessa tva var hogst upp pa monumentet. Senare denna kvall begav vi oss till Bla Fontana de trevi dar vi kastade varsitt lyckomynt i fontanen. Vi hittade aven till Quarientale som ar presidentens "bostad". Nar vi gick dar sa sparrades omradet av och massa folk samlades och vi fick nys om att sjalvaste presidenten skulle transporteras bort darifran, och vi fick en skymt av honom i en bil och aven ett kort, mycket maktigt hehe.  Hela handelsen var som en Amerikansk film. Pa kvallen lagade vi spaggeti Bolognese och sedan la vi oss till sangs.

Nasta dag borjade vi m ed att boka resan till Bari imorgon den gar kl 8 och ar framme 14 sa det blir frulle pa taget.
Efter det gick vi till Time elevator som var en biosalong ala cosmonova, vi sag 3 filmer och 3 av dessa var 5d format dvs att man hade sina frana 3d glasogon samt att man satt i en stol som rorde pa sig ochman fick vind och vatten pa sig i vissa tillfallen. Dessa tva filmer handlade om varldens uppkomst och en typ skrackfilm som var tecknad. Den tredje var inte en 5d utan man satt i dem rorliga stolarna och fick vatten o vind pè sig. denna handlade om Rom historia fran hur den grundades till hur den ser ut idag.
Det var en spannade upplevelse men det gar inte upp emot Cosmonova, tank sa skulle aven de stolarna rora pa sig huhu. Sedan gick vi anda till vatikanstaten med vissa uppe hall som tex piazza del popolo som var ett torg med en massa statyer och fontaner. Framme i Vatikanstaten var det validigt maktigt och vi var inte ensamma det kryllade av turister som fotograferade eller bara satt och njot av atmosfaren har. Vi befann oss i den del som var gratis att beskada det kostade tydligen en hel del att ga in i staden, vi nojde oss med den blick man fick harifran pa Basilica saint Pietro dar paven da bor for er som inte visste. Sedan hade vi aven hort att varldens vackraste torg skulle ligga har Piazza navona.

Nu borjar matchen uppdatering kommer
Halvtid 0-1,, ajajaj

vart var vi jo Piazza Navona var ett torg dar massa folk salde tavlor och spelade musik och det fanns valdigt mye restuaranger och cafeer. vi tog oss varsin glass och smaskade pa den pa detta torg. pa vagen hem tillbax till hotellet gick via Coluseum och dar sag vi ett par som precis hade gift sig och tog brollops kortet pa en kulle alldeles intill Colle.
Vid Hostlet borjade vi ladda infor matchen och sitter nu pa receptionens dator och ser matchen.

Efter fulltid kommer slutbetyg pa Pisa, Florens och Rom

4/6 Florens

Nu har vi tagit oss till Florens och gardagen spenderade vi i Pisa. Den sista kvallen i nice lagade vi en jatte god egengjord sallad som vi at pa terassen vid hotellet. Vi traffade aven fyra tjejer fran USA och Canada som vi larde kanna och pratade med till natten, de bodde i samma rum som oss. Vi fick lara de en massa svenska ord och de var vadligt imponerade utav sverige, det var roligt. Pisa var en liten stad som inte har sa mycket att erbjuda forutom omradet kring det lutande tornet som i sig ar valdigt fint. Vi tog oss runt Pisa pa mindre an fyra timmar och fick da se en del fina byggnader och annat. Innan turen runt Pisa at vi en akta italiensk pizza och den var valdigt god. Kvallen storade vi runt i tornet och byggnaderna runt om det, vi bara njot av att vara dar. Pa kvllen nar vi kom tillbaka till hotellet bestamde vi oss for att titta pa robinssonfinalen sa den sag vi pa datorn pa hotellet :D. Vi ar mindre nojda med resultatet da bada ville att Jarmo skulle vinna. Vi sov i ett trebaddsrum som vi delade med en till kille som vi aldrig hann lara kanna. Taget till Florens tog endast en timme och sedan tog vi en buss som tog oss upp pa ett berg dar vi nu bor pa en camping i en sakallad eget rum, det ar mera ett stort talt :D men det ar fint och sangarna verkar ok. Florens sags vara en av varldens vackraste stader och det haller vi verkligen med om, den bjuder pa manga manga fina byggnader som ligger valdigt tatt och centralt. Aven denna dag tog vi oss en italiensk pizza, maste passa pa medan vi har chansen :D Sedan gick vi upp pa ett hogt berg for att titta pa Michelangelo statyn och utsikten over hela staden. Det visade sig sedan att detta berg vara samma berg som vi bodde pa sa det blev valdigt nara hem. Nu har vi bokat tva dagar pa ett hostel i Rom imorgon och taget dit har vi inte bokat men vi ska aka vid 11 imorgon bitti. Kvallen har kommer att besta av en pastaratt, chips och kortspel.

Vi far skriva mera och satta betyg pa staderna nar vi ar i Rom. Tack for idag!
Puss och Kram fran oss

2/6 Nice

Nu sitter vi pa hotellet i Nice och vadret har ar helt underbart , denna dag har vi  tagit oss ner till stranden och gassat hela dagen. Gardagen strosade vi  runt i  staden och gjorde mat i det gemensamma koket pa hotellet. Det regnade lite men vi  hittade ett bautastort kopcenter dar vi spenderade 2-3 timmar. Ikvall blir det en sallad och en vinare och kanske lite smaparty t ill kvallen det ar  namligen m[nga som festar  har pa hotellet. Nice har mycket affarer och  barer  men tyvarr ingen sandstrand utan man ligger pa halv stora stenar ajaj..... Vi funderar att ta en svang forbi Monaco innan vi beger oss in i Italien men har inte  bestamt oss. Vi har ett par dagar till godo  nar vi ar i Rom sa ett stopp hinner vi nog med.

Cannes- I Cannes bjods vi pa alla mojliga vader fenomen vi kom i solsken och sedan kom det regn for att sen bli en  fin kvall. Tyvarr var vi dar pa en Sondag sa alla affarer  var stangda sa detg blev  fonstershopp kanske lika bra med tanke pa de priser det var i det flesta butikerna. Hotellet var bra skon sang och  1 min fran strand och shoppinggata
Slutbetyg= 7

Nice- Har har det vart toppen det anda minuset ar stenstrand men vadret har vart kanon  och Johanna har fatt shoppa i den enorma gallerian, Hostellet ar bra med fin uteplats och kok, vi betalade 450 var for 2 nights.
Slutbetyg=  8.5

Tack till alla er som laser och  ger kommentarer, saknar  er alla