4/6 Florens

Nu har vi tagit oss till Florens och gardagen spenderade vi i Pisa. Den sista kvallen i nice lagade vi en jatte god egengjord sallad som vi at pa terassen vid hotellet. Vi traffade aven fyra tjejer fran USA och Canada som vi larde kanna och pratade med till natten, de bodde i samma rum som oss. Vi fick lara de en massa svenska ord och de var vadligt imponerade utav sverige, det var roligt. Pisa var en liten stad som inte har sa mycket att erbjuda forutom omradet kring det lutande tornet som i sig ar valdigt fint. Vi tog oss runt Pisa pa mindre an fyra timmar och fick da se en del fina byggnader och annat. Innan turen runt Pisa at vi en akta italiensk pizza och den var valdigt god. Kvallen storade vi runt i tornet och byggnaderna runt om det, vi bara njot av att vara dar. Pa kvllen nar vi kom tillbaka till hotellet bestamde vi oss for att titta pa robinssonfinalen sa den sag vi pa datorn pa hotellet :D. Vi ar mindre nojda med resultatet da bada ville att Jarmo skulle vinna. Vi sov i ett trebaddsrum som vi delade med en till kille som vi aldrig hann lara kanna. Taget till Florens tog endast en timme och sedan tog vi en buss som tog oss upp pa ett berg dar vi nu bor pa en camping i en sakallad eget rum, det ar mera ett stort talt :D men det ar fint och sangarna verkar ok. Florens sags vara en av varldens vackraste stader och det haller vi verkligen med om, den bjuder pa manga manga fina byggnader som ligger valdigt tatt och centralt. Aven denna dag tog vi oss en italiensk pizza, maste passa pa medan vi har chansen :D Sedan gick vi upp pa ett hogt berg for att titta pa Michelangelo statyn och utsikten over hela staden. Det visade sig sedan att detta berg vara samma berg som vi bodde pa sa det blev valdigt nara hem. Nu har vi bokat tva dagar pa ett hostel i Rom imorgon och taget dit har vi inte bokat men vi ska aka vid 11 imorgon bitti. Kvallen har kommer att besta av en pastaratt, chips och kortspel.

Vi far skriva mera och satta betyg pa staderna nar vi ar i Rom. Tack for idag!
Puss och Kram fran oss

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja nu är det officiellt...jag är JÄTTEAVUNDSJUK på er....jag vill och vill och vill till Italien :-) Njut i massor så ni njuter lite åt mig oxå...



Många kramar....

2009-06-04 @ 20:04:42
Postat av: pappa lasse

ni är så duktiga att skriva reseupplevelser, jag är imponerad;)

2009-06-04 @ 21:39:41
Postat av: mormor

Jag håller med föregående talare. Tänk så mycket ni får uppleva.

2009-06-04 @ 22:55:27
Postat av: mamma Lena löfgren

jag får lov att göra en ut gallring på det ni ville ha med er. Hoppas att jag får med mig rätt.Det är ju bara en vecka.

2009-06-05 @ 13:14:58
Postat av: Sica

härligt att ni för svenska språket vidare ! :D Fortsätt njuta och ät lite pizza åt mig å! :D

Postat av: bark

Har ni inte ätit nå grodlår i la france?

2009-06-05 @ 22:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback