9/6 Aten

Efter varat besok i Rom var planen att ta taget till Bari dar vi skulle ta baten till Patras i Grekland. I Patras skulle vi ta tag for att komma till aten. Men nar vi kom fram till Bari efter en 6h lang resa visade det sig att batarna inte gick pa sondagarna. Sa dar stod vi pa terminalen i Bari och hade ingenstans att bo. Denna dag var det over 32grader och vi var nu tvugna att hitta nagonstans att bo. Det var bara att samla krafter och ta vara vaskor och ga in mot city. Efter nagon timmes vandrande och letande hittade vi tillslut ett 2stjarnigt hotell for 63Euro for ett dubbelrum. I Bari fanns inte sa mycket att gora da det var sondag och allting var stangt, men vi vandrade runt staden anda och en liten plan som vi hade var att hitta fotbollstadion, men vi lyckades inte hitta den da vi var alldeles for trotta och varmen gjorde det inte lattare. Pa kvallen blev det hamtmat fran BK och vi at denna pa hotelletrummets balkong. Denna natt blev nagot annorlunda da det kom ett fruktansvart askvader, det blixtrade och mullrade valdigt valdigt mycket men det gav sig ganska snabbt och vi somnade in. Dagen efter gick vi upp tidigt for att aka till hamnen och fa tag i biljetter till baten, vi ville vara ute i tid da vi inte visste hur mycket folk som skulle med eller nar baten gick. Vi fick tag i biljetter for 17Euro var och baten skulle avga kl. 20.00 men pastigningen borjade redan kl. 17.00. Vi lamnade in vaskorna for att vandra runt i standen och vanta pa att klockan skulle bli 17.00. Aven denna dag var det langt over 30grader men vi hittade lite skuggstallen och kopte lask och glass. Dagen rullade pa fint och snart var kl 17.00. Pa baten at vi pa en restaurang, det blev lax och grekisk sallad. Sedan lanade vi en dvd spelade och vi fick antligen titta pa en film pa engelska med svensk text, fantastiskt.! En liten detalj med denna batresa var att vi inte hade nagon hytt eller platsbiljett vilket betyder att, hitta nagonstans att sova och sov dar. Vi drog ihop tva soffor som stod i en korridor och baddade upp for natten. Vi var framme i Patras kl 13.00 och da hade vi bokat en buss som skulle ga direkt till Aten fran baten. Forsta dagen i Aten har vi sett Akropolis, parlamentet och gamla olympiastadion. Vi har inte riktigt bestamt oss nar vi ska aka over till Kreta men vi ska till hamnen imorgon for att se hur batarna gar. Har i Aten bor vi pa ett hostel men vi har eget rum och toalett eller ja dusch iallafall, toaletten ar utanfor.

Far se var morogndagen tar oss! Pussokram

Vi vill passa pa och saga grattis till Angelica som har tagit examen! Vi ar sa stolta over dig! Vi far fira nar vi kommer hem. Pusspuss vannen