29/5 Barcelona

Nar vi kom fram till Barcelona hade vi som mal att snabbt komma till hostlet for att sedan kolla pa barcelona-united matchen. Vi insag snabbt att vi inte skulle hinna till hostlet som lag en bit utanfor centrum. Sa vi ringde dit och sa att vi skulle komma senare och foljde sedan ett hav av barcelona fans som var pa vag till hamnen. Vid hamnen hade de en stor jatte storbildstv dar vi kunde folja hela matchen bland alla barcafans. Det var en annorlunda upplevelse och vi var en av fa och nastan de anda unitedfansen, men detta holl vi tyst om :D Matchen slutade med en vinst till Barca vilket gjorde att hela staden firade segern genom att skrika, sjunga, tuta etc. Vi lyckades ta oss runt allt folk och komma till InOut hostel som lag uppe pa ett berg (inte Tibidabo). Priset var sjukt billigt och vi fick aven reda pa att frukost ingick, en bra overraskning! Nasta morgon checkade vi ut och vi tog oss tillbaka in till barcelona city dar festen fortfarande holl pa. De andra tva natterna har vi bott pa ett jatte bra hostel som ligger pa den centrala gatan La Rambla Catalunya. Forsta dagen bestamde vi oss for att utforska vad staden har att bjuda pa och det visade sig bli en hel del. Vi sag bland annat SagradaDeFamilia, en underbar strand, en himla massa kyrkor, byggnader och statyer av alla dess slag samt Olypiastation dar Os -92 spelades. Vi avslutade kvallen med att se CampNou som ar Barcelonas hemma arena. Utanfor satt folk och vantade pa att sina hjaltar skulle komma hem men vi stannade inte kvar da vi inte riktigt visste nar de skulle komma och dessutom var vi valdigt hungriga. Vi gick fran klockan 10.00 till 22.00 och hann se det de flesta normala manniskor ser under en hel weekend. Den andra dagen hade vi bestamt att vi skulle ga pa Laqvarium som ar ett jatte stort stalle med massa fiskar och hajar :D Vi borjade dagen med att ga langst Catalunya gatan och sedan lag vi en stund pa stranden och gassade innan vi gick hem och at lunch. Nu sitter vi och har atit en hemlagad middag pa hostlet och ska nu upp pa rummet en liten stund och ata frukt som vi har kopt pa en markad for en valdigt billig penning. Langst den gatan vi bor pa (catalunya) finns det en massa folk som gor konstiga saker for att fa tjana en slant och det popularaste var att kla ut sig som statyer och sta helt stilla tills nagon gav de en peng da de rorde sig och visade sin uppskattning pa olika satt.

Det ar valdigt svart att skriva ner allting som vi har varit med om har i Barcelona, det ar en helt otrolig stad som har valdigt mycket att bjuda pa. Men vi kanner oss nojda med denna visit och beger oss nu till Franska rivieran imorgon kl 8.45 och gor forsta stoppet i staden Toulon.

Barcelona har mycket att uppleva och det ar en otrolig stad med en haftig kultur, stranden ar helt underbar och manniskorna ar trevliga (de flesta). Boendet var mycket bra och prisvart trots en dalig sang forsta natten.
Slutbetyg: 9,5
men lutar mot toppen

Ha en toppen bra kvall for har har vi en bra kvall med manga plusgrader.