Vardag

En vanlig vardag i mitt liv när jag bor i Sumpan.

08.00 Klockan ringer och jag snoozar alltid i nio minuter innan jag går upp och tar en snabb dusch samtidigt som ögonen öppnas och kroppen frisknar till

08.30 Någon frukost hinner jag nästan aldrig med utan gör i ordning mig i badrummet och sedan går jag ner till tuben och åker till skolan på Thorildsplan, ett byte måste göras på Fridhemsplan och är framme vid skolan tio i 9

09.00. Nu väntar ett 3 timmars seminarium som man försöker sig koncentrera sig på men an gör aldrig mer än vad man behöver och man mer eller mindre bara väntar ut tiden.

12.00. Äntligen slut och snabbt tar man sig till tuben för att komma hem och vid det här läget är man rätt hungrig.

12.30 Väl hemma brukar de oftast bli nån lätt lagad lunch typ. Gorbys, korv med mos/pasta eller ett mackrace det händer även att man har fått med sig nån matlåda av Mamma som man kan värma och äta.

13.00 Nu är det dag för första passet poker, vinner ett antal dollar på Fulltilt och kikar på dagen oddsprogram på nordicbet, kastar in nån hundra lapp där och skapar ett par kuponger, blir många om det är CL eller nått liknande den dagen. Samtidigt som detta görs går musiken hela tiden i öronen och teven är på fast egentligen ingen kollar på den.

16.00 Efter ett par timmar kan man få för sig att gå och handla eller att lira lite tevespel om playstationkonsollen är här.

18.00: Nu brukar man börja bli hungrig och då lagas mat ofta nått simpelt, det kan även ibland bli så at det blir nått köpmat men de händer oftast när det är nån match på tv som man ska kolla på senare på kvällen.

19.00 Nu börjar hockey eller innebandy som får stå på samtidigt som man lirar Poker.

21.30 Hockeyn är slut och man tar sig en macka och tänker fan man skulle ju tippat så egentligen, fast man vinner ju oxå ibland då är man bara Glad :d

22.00. Om man har nått att göra till skolan görs det lite snabbt runt denna timme och man ägnar max 1 timme åt denna aktivitet och sedan återgår man till pokern

23.00 Här brukar man gå med i någon lite större turnering samtidigt som man lirar sina 20 dollars heads up matcher.
Samtidigt har man tid att kika lite på facebook och snacka med vännerna på msn. Musik spelas i hörlurarna och helgen planeras med vänner på msn. Oftast om vilken da det ska festas på :=9
På tv är det Poker After Dark eller CSI som gäller och även Seinfeld lite tidigare runt 22.25

02.00 Runt denna timme är det dags att stänga ner datorn och se hur mye man gått plus. 7000 delat på 30 är 235 och de blir 29 dollar så snittar man de blir de hyfsad månadslön.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ


Kommentarer
Postat av: Johanna jag

Nej nu måste jag nog lägga in en liten kommentar!! vart har du mig i denna vardagliga planering av livet :D Jag måste väl finnas med på något litet hörn? hehe

2008-12-03 @ 22:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback