27/5 Bordeux-Barcelona

Gardagskvallen blev en positiv overraskning for oss bada. Molnen forsvann och solen kom fram och vi hittade fram till Bordeux svar pa drottninggatan vilket betyder SHOPPING! Johanna blev shoppinglyrisk och hittade en hel del, tva par skor och tre toppar av olika slag. Det hela blev inte samre utav det billiga priset for detta gav jag 300kr! Vi at pa en vad vi trodde var ett fastfood stalle men det visade sig vara riktigt mysigt och valdig god mat, vi at nagot wraps kebab liknande men det var valdigt matigt. Vi vandrade runt i Bordeux och hittade Lidl dar vi handlade fardmat infor dagens resa till Barcelona. Tro det eller ejmen fardmaten blev baguette :] Nu ar klockan inte ens 10 och det ser ut att bli en valdig fin dag i Bordeux men vi hoppas pa annu finare vader i Spaninen.

Vi vill skicka en grattishalsning till Peppes far Borje, hoppas att du far en bra dag med fint vader!

Vi har funderat lite over vad vi tyckte om alla stader vi har varit i hittils och har kommer resultaten:

Kopenhamn = Billigt, centralt och bra boende pa citypublic hostel. Vi blev positivt overraskade utav denna stad trots att sjosjungfrun var sa liten.
Slutbetyg 7

Amsterdam = Centralt boende pa meetingpoint men det kandes nagot ofracht och de hade inget kok. Staden var mysig men det var valdigt mycket droger, sexaffarer och allmant smutsigt. City batturen och zoobesoket drar daremot upp betyget.
Slutbetyg 5

Lille = I Lille var vi endast i en timme men det vi fick uppleva under denna timme var valdigt uppskattande och vi skulle kunna tanka oss att stanna dar nagot langre. Har kommer betyget enbart for stadens centrum.
Slutbetyg 8

Paris = Denna stad var som forvantat helt underbar. Boendet Pavillion des Monceu var ett hotell med eget badrum och kok. Hotellet lag nagon kilometer fran triumfbagen och vi hade utsikt over eifeltornets topp.
Slutbetyg 9,5

Bordeux = Vi mottes av regn och lamnade staden i solsken. Hotellet hette stars och forsta natten bodde vi valdigt langt fran Bordeux city och rummet var valdigt enkelt. Runt hotellet fanns ingenting speciellt. Andra dagen bytte vi hotell till ett mer centralt med samma standard. Denna dag bytte vi ocksa regn mot solsken.
Slutbetyg 6

Ha en toppendag! Johanna och Peter



Kommentarer
Postat av: eva

tack för uppdateringen, som vanligt härligt att läsa :-)....ja johanna, du lär hitta en hel del att handla på vägen, men det ska bäras med oxå :-)



Här är det orkan idag, och noah är sjuk med 40,3 graders feber i morse, så jättekul är det inte här inte!!!



Saknar er....



2009-05-27 @ 10:27:45
Postat av: Jonas

Hoppas Spaninen blir lika bra som Frankrike verkar ha varit. :)

2009-05-27 @ 11:01:30
Postat av: Mikael Baggström

Låter härligt,



Köpenhamn känns inte särskilt lockande för mig, men låter ju som ni blev glatt överraskade iaf.



Skumt att ni inte gillade Amsterdam som jag har som ett av mina drömresmål i Europa iaf. Dom säger ju att holländare är europas trevligaste och öppnaste folk och så.



Lille vet jag inget alls om. Men å andra sidan hann ni knappt se det heller.



Paris antar jag automatiskt blir bra eftersom alla åker dit för att njuta av "kärlekens stad". Så det blir en härlig stämning i staden. Hoppas ni tog fina bilder på deras underbara arkitektur.



Bordeux vet jag inte heller mycket om annat än att det är väl södra frankrike nu? och att de är kända för sina viner. Provade ni smaka nånstans?



Hoppas er resa fortsätter att vara underbar. Lev i nuet och ha kul!



PS. Glöm inte CL-finalen om ni har chans att få en glimps på nån TV nånstans, haha DS.



Mvh

//Micke Baggström











Postat av: Jessie

Ni kommer ju vara riktiga europa proffs när ni kommer hem igen. :P Jag ser fram emot att få höra alla historier irl om alla hotell och mystiskt folk ni stött på :P

2009-05-27 @ 15:43:01
URL: http://sicastyle.se
Postat av: Eve

GUD vad vi tycker olika om resemål! Haha! Men tur är väl det, att vi alla är olika, annars skulle det ju bara finnas ett sorts resemål. Jag önskar att jag var med er! Fast ni vet ju att jag inte skulle prioriterat riktigt samma saker ;)



Att ni inte tyckte om Holland förstår jag inte. Ni måste hamnat på fel sida. Det finns ett hörn av staden om man säger som är "drogigt" och resten är som sthlm fast MYCKET vackrare! Och ja Micke, holländarna är en av de öppnaste och vänligaste folket som finns! Åk dit! (Snacka om att jag lovordar mitt land =P)



Puss på er godingar! Saknar er som fan här!

PS. Rigas skickar en riktigt slemmig puss till Johanna! DS.

2009-05-27 @ 22:49:29
Postat av: Roger

Det låter som om ni har en fantastisk resa.

Det jag inte förstår är att ni inte gillade Holland så mycket. Vad är det för fel på droger och sex ?



Håller med om Paris. Otroligt vacker och sevärd stad.

Trist bara att det är så många fransmän :-)



Hepp

2009-05-28 @ 21:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback